08 maaliskuuta, 2015

Takaisin pelissä

Otsikosta voikin päätellä, että oon takasin bloggaajana. Voin selventää edellistä postausta sen verran, että mun selkä ei ole parantunut halutulla tavalla ja lääkärin tuomio oli mulle kova pala. Vaati jonkun aikaa laittaa asiat tärkeys järjestykseen. Ensinnäkin mulla on yksi selkä ja yksi elämä. Jos en hoida mun selkää nyt kuntoon, voi loppua ratsastukset kokonaan ja myöhemmällä iällä olla paljon vakavampia ongelmia ja ammatin valinta no on tälläkin hetkellä rajattu, mutta voi rajoittua lisää. Ensi viikon torstaina saan toisen lääkärin hoitosuunnitelman, niin ootellaan sitä nyt jännityksellä.

Kuitenkin olen käynyt tosi ahkerasti tallilla. Oon ihan rakastunut Aadaan. Nään siinä hirveesti potentiaalia! Sitä on juoksutettu nyt viime viikolla kolmesti ja sitä edeltävänä kahdesti. Mielestäni juoksuttaminen toimii sen kanssa vallan mainiona lihasten kasvattajana. Kokeneemmat hevosihmiset voivat nähdä kuinka luuta ja nahkaa Aada tällähetkellä on. Se tuli tallille ihan järkyttävän laihana ilman lihaksia. Juoksuttamisen lisäksi ollaan käyty kävelemässä (minä maassa Aadan kanssa) metsässä ylämäkiä Aada umpihangessa ja minä polulla. Tekee molemmille hyvää. Samoin virkistää Aadan mieltä, kun ei oikeen tonne maastoon pääse muuten. Juoksuttamista oon harrastanut myös pellolla pienessä hangessa vähän pehmeemmällä pohjalla ja sivareitten kanssa. Sivarit oli mukana myös ylämäki kävelyssä/ ravissa, kun tyttö vähän innostu. Ensi viikolla otan puomityöskentelyn juoksuttaessa mukaan. Alkuun ihan vaan yks puomi ja vähän enemmän laukkaa, niin saa senkin askellajin pyörimään. 
   Mertsu kävi ratsastamassa Aadaa muutama viikko sitten ja niillä meni ihan hyvin. Hevosella ei ole lihaksia kantaa itseään oikein tms. niin työskentely pätkät oli aika lyhyitä ja paljon käyntiä. Toivottavasti saadaan mertsu uudestaan selkään joku kerta! 

Oon oppinut ihan valtavasti nyt, kun olen työskennellyt muidenkin hevosten kanssa maasta käsin. Ollaan venytelty, oltu pyörössä ja kävelty maastossa. Pokerin kanssa on ollut kyllä antoisia hetkiä sen innostuessa leikkimään. Kiitos uskollisille lukijoille, jotka on ollu mukana ylä-ja alamäissä! Heippa.


2 kommenttia:

  1. Voi kun tuo Aada on reppanan näköinen... Mutta kyllä siitä tulee vielä todella kaunis hevonen kunhan saa lihaa luidensa ympärille. Toivottavasti sinun selkäs tulee kuntoon, tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niimpä, siistin sen harjan onneksi niin näyttää vähän enemmän hevoselta jo! :) kiitos!

      Poista