08 marraskuuta, 2013

Kiirettä pitää

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. En ole ehtiny tällä viikolla oleen koneella melkeen ollenkaan. Oon ollu koulussa ja tehny koulujuttuja ja yksin kertasesti levänny, mutta nyt tuleekin koko viimeviikon postaukset. Kerron tässä vielä tulevaisuudesta. Huomenna olis tarkotus viedä mun kaveri maastoon ja sunnuntaina viedä iskä ratsastamaan. Sunnuntai boonuksena meillä on vielä Pokerin irtohypytys hihii! Siitä tulee ihan loistavaa. Niihin kuviin ja tunnelmiin sitten!

Tässä olisi tiistai päivä. Tiistaina tehtiin taas silleen, että mä ratsastin Jerinnan ja Wilma Pokerin. Ei siis yhtään tiedetty kumpi haluu mennä kummalla ja pähkäiltiin sitä ehkä liiankin kauan, kunnes mä vaan nappasin lähimmän riimun joka oli Jerinnan ja kappas sen selässä oltiin. Jerinna oli tosi kiva, mutta sen suitsista otettiin yks remmi pois niin se jäi kiinni laukassa kuolaimeen ja mä en osannu ratsastaa sitä kauheen hyvin irti sitten sieltä. Muuten oli tosi kiva saatin mukavia ja rauhallisia pätkiä paljon. Tein ravissa väistöjä, tempon vaihteluita, kiemuroita ja kaarteluita. Sain taas mukavan suomenhevosen alleni. Jäi tosi kiva fiilis. Wilma meni Pokerilla ja Pokeri olikin ihana villi itsensä. Välillä mä mietin et nauraako vai ratsastaako Wilma enemmän. Haha. Mutta lopuks niillä meni tosi hyvin. Pokerikin maltto rauhottua.
 Ja niin tuli torstai, onnellisena mentiin tallille, koska tiedettiin pääsevämme hyppäämää. Hypyt meni oikeestaan tosi hyvin. Opin kattomaan paikkoja paremmin. Menin siis Jerinnalla ja yllätyksenä Wilma Pokerilla. Jerinnalla oli taas tosi energinen ja vei välillä mua. Toi hevonen kyllä opettaa ratsastamaan. Ei voi matkustaa ollenkaan tai tulee kielto. Hypättiin pieni muotoista rataa, joka oli kyl hyvä harjotus. eka rata ei menny niin hyvin esteet oli vähän pienempiä ja annoin Jerinnan juosta turhankin kovaa. Tultiin sama uudestaan ja se meni paremmin, jonka jälkeen vaihettiin rataa ja nostettiin esteitä. Osa oli 80cm, mutta suurin osa oli 70cm. Toi korkeus on vielä ihan hyvä. Hypyt on tosi mukavia, mut mun pitää oppia tuomaan hevonen paremmin esteelle ja kattomaan paikat. Kyllä tää tästä oon sata varma. Wilma meni Pokerilla ja erittäin lennokkaasti. Täyttä laukkaa ja häntä tötteröllä. Tuli niillä muutama tosi hyvä hyppykin! Pokeri hyppäs kerrankin ylös eikä laakaa. Pisteet Wilmalle.
 Tänään Perjantaina mä kävin pitkästä aikaa Korpikylässä. Menin Ribon nimisellä hevosella. Alkuun mä olin ihan sitä mieltä, että sen selkään en nouse. Olen menny Ribonilla pari kertaa aikasemminkin, mutta hevosen sählä asenne ja vaikee hyvän tuntuman saaminen ei oo niin houkuttelevia asioita, kun vaihtoehtona olis mukavampi, ei ehkä niin hieno, mutta helpompi hevonen. No nousin selkään ja päätin yrittää ja ihan hyvin se menikin. Itseasiassa yllätyin positiivisesti. Sain mielestäni oikeen mukavaa ravia ja tosi kivan laukan oikeeseen kierrokseen, jonka jälkeen vasen oli täyttä tuskaa. 15 minuutin tappelun jälkeen mä päätin, että pitkät ohjat nollaan tilanteen ja aloitan alusta. En päässyt kuitenkaan haluamaan lopputulokseen, koska en saanu nostettua Ribonin sisä kylkeä ylös, jotta olisin saanut haluamani tuntiman hevosen suuhun. Noh ens kerralla sitten. Sain käynnissä kuitenkin paremman tuntuman ja oon tosi onnellinen siitä.
Heihei!

-Heidi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti